Förberedelse är A och O!

Varje dag när jag gör frukost så gör jag iordning mitt eftermiddags-mellanmål som jag tar med mig till jobbet. (vissa dagar förbereder jag också matlåda då inget kolhydratsfattigt serveras på jobbet) Det jag försöker säga är att det blir så mycket lättare att undvika onyttiga mellanmål när man har ont om energi på eftermiddagen då melliset redan står färdig i kylen och väntar :)

Och jag gör ju endå frukost varje morgon, så vad kan det ta att göra en extra, 1 minut?

Ta 250g kvarg och häll över hälften i en skål.
Hacka valfritt tillbehör och sätt sedan plast på en "lilla" portionen och lägg ner i väskan.
Ät den större till frukost ;)



Jag äter oftast gul kiwi för är lite allergisk mot den gröna.
Tips för er som får kli i tungan efter grön kiwi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0